پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی

ساخت وبلاگ

پرده کرکره‌ای برای پنجره‌های دوجداره عملا نه یک ابزار تزئینی بلکه یک ابزار کاربردی است. شما می‌توانید انواع پرده ها برای این پنجره ها به‌کاربگیرید. اما استفاده از یک پرده کرکره ای برای پنجره‌ های دوجداره آنها را بسیار زیبا و کاربردی می‌کند. در این مقاله از سایت ایران یو پی وی سی شما با انواع خاص پرده کرکره‌ای آشنا می‌شوید که می‌توانید برای پنجره دوجداره upvc خود استفاده کنید.

پرده برای پنجره های دوجداره

برای چه نوعی از پنجره‌ها از پرده کرکره ای استفاده می‌شود

استفاده از پرده کرکره ای برای تمام انواع پنجره های دوجداره امکان پذیر است. اما در کارایی پرده و همین طور محل نصب آن و البته بازدهی حرارتی پنجره تغییراتی به وجود می‌آید که در این مقاله ما به آن می‌پردازیم.
در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که شما از پنجره دوجداره برای چه منظوری استفاده می‌کنید اگر پنجره شما در نمای ساختمان استفاده شود و عملا پنجره دوجداره upvc اصلی را به کار بگیرید پرده کرکره ای به دو صورت برای پنجره شما کار برد دارد. یک نوع پرده کرکره‌ای در خارج از پنجره نصب می‌شود این پرده بدترین راه حل پوشاندن پنجره هاست به چند دلیل:

  • در هنگام باز و بسته شدن، پنجره به پرده گیر می‌کند و سبب خرابی آن می‌شود.
  • گرد و خاک روی پره‌های کرکره می‌نشیند
  • به خاطر جنس فلزی کرکره ها، حرارت آفتاب تابستان‌ها را به داخل بازتاب می‌دهند.

کرکره های بیرونی آنچنان برای پنجره های دو جداره مشکل به وجود می‌آورد که تقریبا همه کسانی که از کرکره های بیرونی برای پنجره های دوجداره خود استفاده کرده اند از آن ناراضی هستند.
نوع دیگر پرده‌های مناسب برای پنجره‌‌های دوجداره انواع شیدرول‌ها هستند. شیدرول‌ها نسبت به پرده کرکره‌های بیرونی آسیب کمتری از باز و بسته شدن می‌بینند. زیرا از پارچه ساخته شده‌اند و پارچه هم انعطاف بیشتری دارد. اما مانند پرده های کرکره‌ ای پنجره یو پی وی سی دوجداره این پرده ها هم کثیف می‌شوند. مشکل کثیفی آنچنان است که اگر در شهر شلوغی به سر می‌برید، عملا شما را به راحتی از تمام تصمیم‌هایتان برای نصب یک پرده کرکره‌ ای پنجره دوجداره یا شیدرول منصرف می‌کند.

راه حل چیست؟

راحل استفاده از پرده کرکره میان دو جدار پنجره دو جداره است. این نوع از پرده کرکره را بیشتر در پارتیشن‌های اداری که از پنل‌هایی با پنجره دو جداره استفاده می‌کنند به کار می‌برند این نوع اما کمتر در پنجره های دوجداره استفاد می‌شد زیرا باعث هدر رفتن حرارت می‌شد. این موضوع و درگیری بسیار زیاد با انواع پرده ها وجود داشت تا این که تکنولوژی به فریاد همه ما رسید و ساخت پروفیل‌های upvc آنچنان رشد کرد که وسایل کنترل پرده های کرکره‌های را به راحتی در میان دو جدار یک پنجره دو جداره جای داد. کنترل‌های برقی یا دستی به صورت مگنتی به راحتی پره‌های پرده کرکره ای پنجره های دوجداره را بالا پایین می‌کند.

مزایای پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره به صورت داخلی

به خاطر این که پره‌های پرده کرکره‌ ای در فضای بین دو شیشه کار شده است هیچ گونه گرد و خاکی روی پره‌ها نمی‌نشیند و همین موضوع سبب می‌شود که هیچ وقت نیاز به شست پرده‌های دفتر کارتان را پیدا نکنید.
گرمایی که توسط پره‌های فلزی پرده کرکره ای پنجره های دوجداره جذب می شود در فضای بین دو شیشه می‌ماند همین سبب می‌شود که هیچ بازتاب حرارتی از سطح فلزی این پرده کرکره‌ها به داخل انتقال پیدا نکند و داخل خانه و یا اداره شما با همان دمایی که بود باقی بماند.
تنها ایرادی که برای پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره به صورت داخلی وجود دارد این است که عوض کردن رنگ آن تقریبا غیر ممکن است و شامل هزینه بسیار زیادی می‌شود. زیرا پنجره و شیشه‌های دوجداره شما باید باز شود و پره‌ها را باید از آن خارج کنید. از این رو، این نوع از پرده‌ها را تقریبا برای خانه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم و بیشتر برای ادارات و دفاتر از این دسته از پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره بهره می‌بریم.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 259 تاريخ : چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت: 17:14

در این مقاله سایت ایران یو پی وی سی می خواهیم درباره مفهومی پنجره دوجداره با کیفیت نانو صحبت کنیم. آیا این مفهوم هم مانند دیگر مفاهیم مربوط به نانو تکنولوژی، موضوعی تبلیغاتی است؟ کیفیت نانو در بسیاری از صنایع عملا به چیزی که خیلی با کیفیت است اطلاق می‌شود. اما در صنایع درب و پنجره upvc اینگونه نیست به راستی ما در این صنایع انواع درب و پنجره با کیفیت نانو داریم؟

پنجره دوجداره با کیفیت نانو

درب و پنجره دوجداره با کیفیت نانو

ابتدا بگذارید درباره ابعاد نانو با شما سخن بگویم. اگر ذرات یک چیز بسیار ریز شود و صنایع روی ذرات ریز یک محصول کار کند و عملا بررسی‌های کیفی در ابعاد بسیار ریز یک محصول انجام شود، عملا ما با یک محصول نانو رو به رو هستیم .اما مهم این است که چقدر زیر؟ یک نانومتر یک میلیاردیوم متر است. یعنی پنجره‌های نانو عملا با تغییر شکل‌های اتمی در پروفیل‌ها upvc ساخته می‌شوند.
حال این همه دقت برای چیست. اولین دلیل کیفیت بسیار بالای این محصولات است. با فیلتر کردن فلزات سنگین در حد نانو، عملا شما می‌توانید کیفیت و عدم حساسیت‌زایی محصول را به اوج برسانید. اما این بخشی از ماجراست. پروفیل های پنجره دوجداره با کیفیت نانو به معنی واقعی هیچ عیبی و نقصی در خود ندارند.
اما دیگر مزایای درب و پنجره‌ دوجداره با کیفیت نانو است که آن را بسیار جذاب می کند. اگر شما مانند بسیاری از خانه‌های ایرانی در خانه فرش‌های گرانقیمت دارید باید برای محافظت از فرش‌های دستباف خود بیشترین دقت را به خرج دهید. زیرا اگر فرش پاره شود می‌شود آن را رفو کرد، اما اگر فرشی رنگش برود چه آیا می‌شود فرش را رنگ کرد. پاسخ صد در صد منفی است این موضوعی است که ما را بر آن می‌دارد که یک پنجره یو پی وی سی با کیفیت نانو تهیه کنیم.

کیفیت های ویژه درب و پنجره دوجداره نانو

پنجره‌ دوجداره با کیفیت نانو در بیشتر اوقات با شیشه‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید یا اشعه UV ارائه می‌شود. شاید زمانی که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید با این واژه آشنا شده اید که عینک باید UV400 باشد یعنی 98% اشعه UV را فیلتر کند. البته عینک آفتابی برای این کار به رنگ‌های تیره در می آید اما در پنجره ها دوجداره هم این موضوع با استاندارد خاصی رعایت می‌شود.
پنجره دوجداره با کیفیت نانو می‌تواند اشعه UV320 را 99% و اشعه UV400 را 60% فیلتر کند. این استاندارد برای آن که رنگ مبلمان فرش‌ها و حتی گیاهان حساس به آفتاب را به خوبی پوشش دهد بسیار خوب و کاربردی است.
همین طور یراق آلات این دسته ‌از پنجره‌ها بسیار مقاوم قوی ساخته می شوند و برای آن‌ها از فاصله سازهای 16 و 14 میلیمتری استفاده می شود. فاصله ساز به بلوک های کوچکی گفته می شود که ما بین دو شیشه پنجره دوجداره با کیفیت نانو قرار می‌گیرد و همین روش بازده حرارتی این پنجره‌ها را به اوج خود می‌رساند.اسپیسر 16 میل سبب می‌شود نفوذ هوای گرم و سرد به داخل خانه به حداقل ممکن برسد.
اما این همه لیست مزایای پنجره دوجداره با کیفیت نانو را تکمیل نمی‌کند. موضوعی دیگری سبب می‌شود که این مدل از درب و پنجره‌ها به شدت برای معماران داخلی و خارجی ساختمان جذاب شود، رنگ آن‌ها ست. در بسیار از طرح های معماری داخلی و خارجی ساختمان استفاده از متریال‌های گوناگون سبب القای حس خاص به بیننده می‌شود. این متریال ها اما گاهی یا بسیار گرانند و گاه به محیط زیست صدمه می زنند. برای ساختن یک درب و پنجره از چوب بلوط بسیار از این درخت ها را باید برید. این در حال است که درب و پنجره چوبی با آن که بسیار زیبا هستند اما هیچ وقت نمی‌توانند عایق صدا و حرارت و رطوبت باشند.
درب و پنجره دوجداره با کیفیت نانو به خاطر جنس بسیار خوب پروفیل‌های نانو این توانایی را دارد که علاوه بر رنگ و طرح چوب به هر رنگ و طرحی که بخواهید در آید . این موضوع سبب می‌شود در طراحی نما رنگی پایدار و کارایی فوق عالی داشته باشید و نمای ساختمان خود را به هر شکل و طرحی که دوست دارید درآورید. ‍‍‍

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 19 آبان 1398 ساعت: 19:22

کسانی که از ایران یو پی وی سی خرید می‌کنند و سفارش نصب پنجره دو جداره یا سه جداره را می‌دهند. تنها به یک چیز فکر می‌کنند و آن هم کیفیت است.
اما یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین موضوعات در ساخت پنجره upvc ، اجزای درب و پنجره upvc است. در این مقاله درباره این اجزا و با شما صحبت می‌کنیم.

اجزای درب پنجره upvc


هر پنجره upvc عملا از چند سری اجزای مهم تشکیل شده است اجزای مربوط به بدنه اجزای مربوط به یراق آلات و اجزای مربوط به شیشه دو یا سه جداره.
اجزای درب و پنجره upvc بسیار بیشتر و گاه بسیار متنوع‌تر و البته گیج کننده تر درب و پنجره معمولی است. اما چرا اجزای درب و پنجره upvc این قدر زیادند.
در اولین نگاه، امکانات این پنجره‌ها، بسیار بیشتر از پنجره‌های معمولی است. پنجره‌های دو جداره لولا‌های دو جهته دارند یعنی پنجره هم از بالا باز می‌شود و هم از کنار. این بخشی از ماجراست، همین طور این پنجره‌ها راه هر گونه نفوذ آب و سرما و گرما را حتی در بدترین شرایط آب و هوایی مسدود می‌کنند. از این رو در هر پنجره upvc باید از ابزار و لاستیک‌های فوق‌العاده خوب و با دوامی برای آب بندی استفاده کرد.
شیشه و بدنه پنجره‌های upvc هم از نوع خاصی ساخته شده‌اند که آن‌ها نیز باید از کیفیت‌های بالایی برخوردار باشند. اما از میان این هم اجزای درب و پنجره upvc یک سری اجزا هستند که شاید مانند لولاها و بدنه پنجره کاملا به نظر نیایند اما کیفیت پنجره را به شدت بالا می برند.

قسمت‌های لاستیکی اجزای درب و پنجره upvc

اجزا لاستیکی به کار رفته در آب بندی شیشه‌ها و همین طور درزگیری کلاف‌ها باید به شدت مرغوب باشند. زیرا لاستیک‌های غیر مرغوب بعد از مدتی در معرض باد و باران و آفتاب قرار گرفتن خشک می‌شوند و کیفیت خود را از دست می‌دهند. خشک شدن این لاستیک‌ها سبب ایجاد لقی در درز‌های پنجره می‌شود.
بسیار از اجزای درب و پنجره یو پی وی سی بعد از کار قابل تعویض است و به راحتی می توان آنها را عوض کرد. اما این اجزای لاستیکی درزگیر، به سختی عوض می‌شود. برای همین هم باید در قرار دادن و همین طور در خرید جنس مرغوب برای این قسمت‌ها دقت کرد.

یراق آلات و کیفیت سرنوشت ساز آنها

بعد از درزگیرهای لاستیکی که درباره آن صحبت کردیم یراق آلات درب و پنجره‌های upvc است که اهمیت فوق‌العاده بالایی دارند. آلیاژ به کار رفته در این بخش از اجزای درب و پنجره‌های upvc باید در برابر فشار و ضربه و سایش به شدت مقاوم باشد. از بین رفتن تدریجی به واسطه باز و بس پنجره یکی از خطراتی است که این بخش از درب و پنجره upvc را تهدید می‌کند. در این بخش . هر چقدر برند این دسته از اجزا درب و پنجره upvc معتبر تر و همراه با گارانتی های موثق باشد عمر و کیفیت پنجره شما به شدت افزایش می یابد.

در انتخاب درب و پنجره upvc دقت داشته باشید وقتی کارگاه‌های نامعتبر، تخفیف‌های بسیار بالایی را برای شما روی قیمت اصلی در نظر می‌گیرند. در حال کم کردن از کیفیت این بخش از اجزای درب و پنجره upvc هستند. حال آن که وقتی گروه معتبری مانند ایران upvc قیمتی را برای ساخت و نصب درب و پنجره به شما می‌دهد و چندان هم روی آن قیمت به شما تخفیف نمی‌دهد، عملا یراق آلات قوی را به کار می‌برد. این یراق آلات اغلب وارداتی است و کارخانجات تولید درب و پنجره های upvc خود باید این قطعات را خریداری کنند. یک جنس تقلبی در این بخش می‌تواند تمام کار شما را تحت تأثیر قرار دهد پس حتما نوع یراق آلات را در خرید درب و پنجره upvc لحاظ کنید.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 236 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت: 18:51

پنجره سه جداره

در این مقاله ما شما را با مفهوم پنجره سه جداره آشنا می‌کنیم. و سعی می‌کنیم، برای شما برخی سوالات را که، قبل از خرید پنجره سه جداره پیش می‌آید پاسخ دهیم.

پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره عملا یک پنجره دو جداره upvc است با یک شیشه اضافه. اما چرا باید به پنجره دو جداره یک شیشه اضافه کرد؟ اصلی که برای سه جداره کردن پنجره‌ها برمی‌شمرند مقابله با سر و صدا و برودت و حرارت است. اما مگر پنجره دو جداره، در برابر این مشکلات مقاوم نبود که بخواهیم با خرج بیشتر پنجره سه جداره را وارد بازی کنیم.
بله پنجره دو جداره مانند پنجره سه جداره مقاومت بسیار بالایی در برابر سروصدا و گرما و سرما دارد. اما این مقاومت حد و حدی دارد. بگذارید برای شما بحث سر و صدا را به خوبی باز کنم.
شما کجا زندگی می‌کنید؟ آیا بَرِ یک خیابان شلوغ مرکز شهر ، یا در یک کوچه نه‌چندان شلوغ به‌سر می‌برید. ماشین‌هایی که از اطراف شما رد می‌شوند چگونه‌اند آیا اطراف شما ماشین‌های سنگین حرکت می‌کنند؟ پنجره دو جداره عملا یکی از بهترین‌های دنیا در کنترل سر و صدا هستند، اما در محیط‌های بسیار پر سر و صدا مانند محیط‌های صنعتی، یک شیشه به میان دو جدار شیشه‌ای پنجره اضافه می شود به این وسیله حجم سر و صدای به وجود آمده را کنترل می‌کنند.
البته نوع و ضخامت شیشه‌های به کار رفته در این پنجره‌ها بسیار مهم است. در برخی مدل‌های پنجره سه جداره، بهبود عایق سروصدا عملا با شیشه سه جداره تنها حدود 7% صورت می‌پذیرد. این عدد حدی مایل به صفر در عایق سر و صدا است. اما اگر همین تکنیک را به درستی و با کلاف استاندارد و شیشه‌های بسیار قوی انجام دهید عایق صدا سه تا 5 برابر افزایش می‌یابد. این یعنی این که حتی اگر شلوغ‌ترین اتوبان تهران هم در اطراف شما باشد، عملا صدایی از آن را احساس نمی‌کنید. اما درباره سر و صدای اطراف به یاد داشته باشید، این سر و صدا‌ها به صفر نمی‌رسد؛ زیرا همیشه ماشین پیدا می‌شود که صدای نعره‌وارش آرامش شما را بخراشد.
اما در کیفیت پنجره سه جداره نیز مسائلی تأثیرگذارند است. این پنجره‌ها عملا از وزنی بیش از پنجره‌های دوجداره برخورداند و همین وزن زیاد می‌تواند در کیفیت آنها در بلند مدت تأثیرگذار باشد. البته این به آن معنا نیست که خرید و نصب یک پنجره سه جداره می‌تواند فرسایشی بیش از یک پنجره دو جداره را در پی داشته باشد.
هر چقدر وزن یک المان در ساختمان بالاتر رود، روش نصب آن و همین طور پایدار کردن و با دوام کردن آن نیز سخت‌تر می‌شود. یکی از مزایای بسیار ستودنی درب و پنجره upvc وزن کم آنها بوده است. اما حالا ما درصدی این وزن را با نصب پنجره سه جداره بالا می‌برم. اما هنوز هم پنجره سه جداره از پنجره های آهنی سبک ترند و می توان آن‌ها را یک جایگزین خوب برای پنجره‌های سنتی دانست.
نکته بسیار مهم این است که، به واسطه وزن پنجره‌های سه جداره ، این پنجره‌ها برای خانه‌های خیلی قدیمی مناسب نیستند. خانه‌هایی که دیوارها و جدار پنجره‌های آنها، افت سنگینی داشته است، به هیچ گزینه مناسبی برای نصب پنجره سه جداره به حساب نمی‌آیند. زیرا کار گذاشتن و آب بندی آنها بسیار مشکل و در پاره‌ای موارد غیر ممکن است.

پنجره سه جداره به همراه دیوارهای عایق

دیگر نکته‌ای که باید برای پنجره‌های سه جداره در نظر گرفت آن است که افرادی که به دنبال این دسته از پنجره‌ها می‌گردند عملا به سر و صدا حساسیت زیادی دارند. از این رو ما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر خرید پنجره‌های سه جداره عالی ایران upvc ، دیوار‌های خانه را نیز عایق صوتی کنند تا از امکان عایق بودن صدای بسیار بالای این پنجره‌ها بهره ببرند.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 258 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 17:53

خبرنامه